Review Articlebakterial biofilm och tillhörande infektioner

posted in: Articles | 0

mikroskopiska enheter, mikroorganismer som drastiskt påverkar människors hälsa måste undersökas noggrant. En biofilm är en arkitektonisk koloni av mikroorganismer, inom en matris av extracellulär polymer substans som de producerar. Biofilm innehåller mikrobiella celler vidhäftande till varandra och till en statisk yta (levande eller icke-levande). Bakteriella biofilmer är vanligtvis patogena i naturen och kan orsaka nosokomiala infektioner., National Institutes of Health (NIH) visade att bland alla mikrobiella och kroniska infektioner är 65% respektive 80% associerade med biofilmbildning. Processen för biofilmbildning består av många steg, som börjar med fastsättning på en levande eller icke-levande yta som leder till bildandet av mikrokoloni, vilket ger upphov till tredimensionella strukturer och slutar efter mognad med avlägsnande. Under bildandet av biofilm kommunicerar flera arter av bakterier med varandra och använder kvorumavkänning., I allmänhet visar bakteriella biofilmer resistens mot människans immunsystem, såväl som mot antibiotika. Hälsorelaterade problem talar högt på grund av biofilmpotentialen att orsaka sjukdomar, med hjälp av både enhetsrelaterade och icke-enhetsrelaterade infektioner. Sammanfattningsvis är förståelsen av bakteriell biofilm viktig för att hantera och / eller utrota biofilmrelaterade sjukdomar. Den nuvarande översynen är därför ett försök att omfatta de nuvarande begreppen i biofilmbildning och dess konsekvenser för människors hälsa och sjukdom.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *