Toppsta – barnböcker-recensioner

posted in: Articles | 0

När sjuttonåriga Isabella (Bella) Swan flyttar till den regniga staden gafflar, Washington för att leva med sin pappa, allt hon förväntar sig att hitta är tristess, apati och de vanliga jocks och nördar på den sömniga gymnasiet. Ingenting kan vara längre från verkligheten. Hon är fascinerad av de vackra men reserverade Cullen syskon, men de har en hemlighet att vakta och den oförskämda och fientliga Edward är fast besluten att hålla sig borta., Men även kunskapen om att Edward är en vampyr kan inte hindra Bellas farliga önskan om honom, trots varningarna från sin far och hennes nya bästa vän Jacob Black, som bara råkar vara en varulv. Bella och Edwards berättelse är en spännande blandning av skräck och romantik samt en förförisk kommande åldershistoria, där två älskare kämpar för sin kärlek mot alla odds.
the compelling romance var en omedelbar hit när den publicerades 2005, sälja miljontals exemplar och vinna flera utmärkelser, inklusive 2008 British Book Award Children ’ s Book of The Year för Breaking Dawn., I själva verket, book one bröt det brittiska rekordet för den snabbaste tiden att sälja 1 miljon exemplar av en bok i Waterstone ’ s. böckerna framgång fortsatte med Hollywood blockbuster som gjorde både Robert Pattison och Kristen Stewarts namn. Twilight saga böcker har varit ett modernt fenomen, vilket ger vampyrer till massorna. Twilight romantik och dess universella teman uppror, ångest och hitta din plats har tjänat det fans (känd som ”Twihards”) över hela världen.,
the vampire romance saga är en fyra bokserie och det är bäst att läsa dem i ordning, så börja med Bok 1 eller inleda hela Twilight collection. Läsare över 10 år(inklusive vuxna!) kommer att vara säker på att sugas in i denna måste-läsa serie.
Alla Twilight böcker i ordning:
Bok 1: Twilight (2005)
Bok 2: New Moon (2006)